sunnuntaina, syyskuuta 05, 2010

2. kausi: Dukan-dieetti 28.pv, xx,x kg

Eilen ja tänä aamuna en kerennyt/muistanut punnita itseäni, joten punnitsen itseni seuraavan kerran huomenna. Olo on kyllä hieman turvonnut, johtuen hiilaripitoisesta viikonlopusta. Päätimme poikaystävän kanssa viettää "Mussulle illallinen" -viikonlopun tv-sarja Neljän Tähden Illallinen -henkeen. Eli kahtena peräkkäisenä iltana toinen kokkasi toiselle alku-, pää- ja jälkiruoan. Ei siis ihme että turvottaa. Tänään sitten olen liikkunut jo jonkin verran ja syönyt kevyesti.

Luin Tieteen Kuvalehdestä lautasvaa'asta (Mandometer), joka punnitsee koko ajan ruuan painoa. Laite tarkkailee ruokailijan syömätahtia, eli jos ruokailija syö liian nopeaan tahtiin, laite ilmoittaa että olisi hyvä pitää taukoa. Eli periaatteessa laite opettaa henkilön syömään oikeaan tahtiin eikä hotkimaan ruokansa. Monille on varmasti opetettu että ei saa lukea samaan aikaan kun syö, mutta itse olen harrastanut tätä pienestä asti ja keittiön pöydällä on aina kirja. Olen huomannut että kun itse lukee jotain samaan aikaan kun syö, niin automaattisesti syö hitaammin. Ilman lukemista sitä keskittyy pelkästään siihen syömiseen ja helposti tulee ruoka hotkittua. Jotenkin tää tuntuu mun päähän niin loogiselta :D

Katoin tuota mun painonpudotus-listaa ja aika hitaasti paino 26 päivän aikana on pudonnut. Eli kokonaiset 2 kiloa. Mutta alku mulla olikin hieman kangerteleva, siihen mahtuu yksi rairai-viikonloppu sekä menkat. Mutta jos katsoo pudotusta 16. päivän kohdalta tähän päivään niin paino on tuolla välillä tippunut 1,4 kg, eli viimeisten 10 päivän aikana pudotus ollut tehokkainta! Yksi suurimmista syistä on se, että olen ollut pari viikonloppua kiltisti kotona, en syönyt roskaruokaa tai herkutellut. Ja lisäksi tuon 10 päivän aikana olen liikkunut enemmän kuin 2. kauden alkuvaiheessa (kävelymatkat töihin + Viivin rääkkäys).

Ei kommentteja: